استخدام ایران : مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: این استخدام تنها شامل حال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم نمی‌شود، بلکه تمامی افرادی که از سایر دانشگاهای کشور فارغ التحصیل شده‌اند، نیز می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد پیش از گذراندن خدمت نظام وظیفه برای ادامه تحصیل جذب دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم می‌شوند، آنها خود به خود جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟ افزود: این استخدام تنها شامل حال افرادی نمی‌شود که تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به اتمام رسانده‌اند، بلکه تمامی فارغ التحصیلان دانشگاهی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌توانند در آن ثبت‌نام  کرده و در آزمون مورد نظر برای استخدام در آموزش و پرورش شرکت کنند.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه متقاضیان بر اساس نیاز منطقه و طبق اولویت‌بندی‌هایی تعیین شده انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: براین اساس تنها دانشجویان دانشگاه‌‎های مربوط به این وزارتخانه در اولویت قرار ندارند و سعی ما براین است که افراد را بر اساس نیاز منطقه‌ای استخدام کنیم.

فاضل درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای متقاضیان شغل معلمی نیز گفت: زمان این آزمون هنوز به طور قطع مشخص نیست و در حال حاضر پیگیری‌های در این باره از هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حال انجام است.