استخدام ایران : در پی تمرکز وزارت بهداشت بر حوزه بهداشت در قالب طرح تحول نظام سلامت، قائم مقام وزیر بهداشت مهم‌ترین برنامه بهداشتی امسال را پوشش بهداشتی ۱۰ میلیون نفر حاشیه‌نشین دانست و همچنین توضیحاتی در خصوص استخدام‌های جدید وزارت بهداشت ارایه داد.

به گزارش سایت استخدام ایران به نقل از ایسنا دکتر ایرج حریرچ درباره استخدام نیروهای جدید وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت از نظر نیروی انسانی پرستاری با کمبود شدیدی مواجه است، گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری موجود، امسال تنها توانستیم برای بیمارستان‌های جدید التاسیس تعداد ۷۷۰۰ مجوز استخدام نیرو بگیریم.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های تازه‌ تاسیس در کل کشور راه‌اندازی می‌شوند، البته اغلب این بیمارستان‌ها در مناطق محروم و شهرستان‌هاست،‌ اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تزریق منابع جدید، نیروی استخدامی بیشتری جذب کنیم اما در این مورد برنامه‌ای که در آینده نزدیک قابل حصول باشد، نداریم.

قائم مقام وزیر بهداشت پیش از این اولویت‌های وزارت بهداشت برای استخدام نیروهای جدید را در گروه‌های پرستاری و پیراپزشکی مانند رشته‌های آزمایشگاه و هوشبری عنوان عنوان کرده بود.

پوشش بهداشتی ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین در اولویت وزارت بهداشت
حریرچی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به تاکید وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت بر تمرکز بر حوزه بهداشت به مهم‌ترین برنامه‌ها در این زمینه اشاره کرد و در عین حال مهم‌ترین برنامه بهداشتی وزارت بهداشت در سال جاری را پوشش بهداشتی حاشیه شهر دانست.

وی افزود: جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار نفر حاشیه‌نشینانی هستند که تاکنون و در گذشته اقدامات بهداشتی چندانی برای آنها صورت نگرفته است، بنابراین این کار را در دست اجرا داریم و مهم‌ترین اقدام در حوزه بهداشت پوشش بهداشتی این تعداد افراد در حاشیه شهرهاست. از دیگر برنامه‌های ما تسری این پوشش به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر است.

حریرچی در ادامه تحکیم و اصلاح برنامه‌های بهداشتی برای ۲۸ میلیون روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را از دیگر برنامه‌های حوزه بهداشت عنوان کرد و گفت: همچنین تثبیت و ارتقای برنامه پزشک خانواده که در دو استان فارس و مازندران در حال اجراست را در دستور کار داریم تا به تدریج و با ارائه مدل جدیدی که مبتنی بر ارائه نظام مراقبت سلامت و نظام ارجاع است، آن را پیش بریم.

وی با بیان اینکه امسال، سال پیشگیری و پرداختن به اقدامات بهداشتی‌ است، در مورد اعتبارات این برنامه‌ها اظهار کرد: اعتبارات اصلی که با مصوبه دولت و مجلس است، عبارت است از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده یعنی اعتباری حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان، اعتبار پزشک خانواده که مبلغی بالغ بر ۲هزار و ۲۷ میلیارد تومان است و همچنین از برنامه‌های جاری حوزه بهداشت که از گذشته وجود داشته است.